Scratch İle Kodlama 4.Ders : Acaba Tıkladım Mı?
Merhabalar! Bu dersimizde Scratch uygulamasında ilk oyunumuzu yapmaya başlıyoruz. Bunun için bazı algılama ve şartlara göre işlem yapmamızı sağlayan kod bloklarını tanıyacağız ve bu kod bloklarını nasıl kullanıyoruz onları öğreneceğiz.
Haydi dersimize bu haftaki yeni kod bloklarımıza bir göz atarak başlayalım.
Bu kod bloklarının detay olarak nasıl kullanıldığını öğrenmek isterseniz aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Kod bloklarının kullanımını pekiştirmek için “Benim Karakterim” adında bir oyun oluşturduk. Oyunu incelemek için yeşil bayrağa tıklayın.
Bu tarz bir oyun için ilk olarak kaç sahneden oluşacağına karar verilir. Sonra bu oyun için gerekli malzemeler belirlenir. Ben bu oyun için 3 sahne ve 16 kukla tasarladım. Bu tasarımların hepsini Canvada oluşturdum. Paint kullanarak kuklaları kestim. Remove.bg isimli sitede arkaplanlarını şeffaf yaptım. Kullandığım bütün materyalleri bir klasörde topladım. Eğer sizde bu materyalleri kullanmak isterseniz indirebilirsiniz. İndirmek için TIKLAYINIZ.
Dekor ve kuklalarımı belirledikten sonra sıra geldi kodlama kısmına….. Bunun için ilk olarak Scratch uygulamasını açtım. Kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaptım. Oluştur dedim. Bu animasyonda ilk olarak sahnelerimi ekledim. ( 3 tane ) bir sahnenin kopyasını çıkardım ve ismini değiştirdim. Kuklaları ilk başta hepsini eklemedim. Çünkü kuklalarda benzer kod blokları kullandığım için kopyasını çıkararak gerekli değişikleri yaptım ve projeyi bu şekilde tamamladım.
Projenin kod kısımlarını aşağıdaki basamakları izleyerek yapabilirsiniz.
Animasyonun nasıl yapıldığını öğrenmek için isterseniz videoyu da izleyebilirsiniz.
Bu haftaki Scratch konularını içeren Scratch Bültenimizi pdf şeklinde indirmek için TIKLAYINIZ.