DERSLER

Scratch İle Kodlama 2.Ders : Hareket Zamanı

Merhabalar! Scratch uygulamasın 2. dersi ile sizlerle birlikteyiz. Geçen dersimizde  sizlerle Scratch’e üye olmuş ,  Scratch ekranını tanımış ve  kuklalarımızı konuşturmuştuk. Bu hafta ise 6 tane yeni kod bloğu sayesinde kuklalarımızı hareket ettireceğiz.

O zaman vakit kaybetmeden dersimize başlayalım. Kod bloklarımızı tanımadan önce  ilk olarak sizlere kuklaların Scratch ekranında neye göre hareket ettiğinden bahsetmek istiyorum. Scratch ekranı aslında bir koordinat sistemi gibi  x ve y adında 2 eksenden oluşuyor. X ekseni ekranı yatay olarak 2’ye ; Y ekseni de dikey olarak 2 ‘ye bölüyor ve ekran 4 bölümden oluşuyor.

Ekranın tam ortasında x ve y  0 ( sıfır ) değerini alıyor. X değeri sağa gittikçe artıyor ve en büyük 240 değerini alıyor. X değeri sola gittikçe ise azalıyor ve en küçük -240 değerini alıyor. Y değeri yukarı gittikçe artıyor ve en büyük 180 değerini alıyor. Y değeri aşağıya gittikçe ise azalıyor ve en küçük -180 değerini alıyor.

Kuklaların ekranda bulundukları yere göre bir x ve bir de y değerleri oluyor. Biz bu x ve y değerlerini değiştirerek onları hareket ettirmiş oluyoruz.

Evet bu hafta öğreneceğimiz kod bloklarına göz atmaya ne dersiniz? Bu hafta kod bloklarımız hareket ağırlıklı bloklardan oluşuyor. Aşağıdaki resmi inceleyerek ne işe yaradıklarını öğrenebilirsiniz.

Bu kod bloklarının detay olarak nasıl kullanıldığını öğrenmek isterseniz aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

Kod bloklarının kullanımını pekiştirmek için isterseniz aşağıdaki animasyonu oluşturalım. Animasyonumuzun adı ” Kayak Yapalım”.

Animasyonu oluştururken izleyeceğiniz basamaklar aşağıdaki gibidir. Animasyonda kullanılan kuklaları ve dekoru Canva ve Paint programlarını kullanarak hazırlandı. Sizler de bu uygulamaları kullanarak kendi kukla ve dekorlarını hazırlayabilirsiniz. Bu animasyonda kullanılanları  indirmek için TIKLAYINIZ.

Animasyonun nasıl yapıldığını öğrenmek için isterseniz videoyu da izleyebilirsiniz.

https://youtu.be/ODKwE53_8d0

Bildiğiniz gibi dersimizi desteklemesi adına her hafta bir “Scratch Bülteni” çıkarıyoruz. Bu haftanın kod bloklarını anlatan ve bu bloklar yapılabilecek bir animasyonun da anlatıldığı  ” Hareket Zamanı” adlı  bültenimizin 2. sayısındaki uygulamaları yaparak konuyu pekiştirebilirsiniz.

“Hareket Zamanı” isimli Scratch Bültenimizi indirmek için TIKLAYINIZ.

 

Bizi takip edin:
Pin Share

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir