Scratch İle Kodlama 11.Ders : Yılan Oyunu
Merhabalar! Bu dersimizde Scratch uygulamasında eskiden çok popüler olan “Yılan” oyununun bir benzerini yapmaya çalışacağız. Böylelikle daha önce öğrenmiş olduğumuz kod bloklarının kullanımını da pekiştireceğiz.
Bu hafta da konularımızı kapsayan Scratch bülteni hazırladık. Bu bülteni indirerek uygulamaları yapmaya çalışabilirsiniz.
“Yılan Oyunu” isimli Scratch Bültenimizi indirmek için TIKLAYINIZ.
Bu hafta kodlayacağız oyunu incelemekle işe başlayalım. Aşağıdaki yeşil bayrağa tıklayarak oyunu başlatabilirsiniz.
Bu uygulamada 2 sahne ve 3 kukla kullandım. Bütün bu sahne ve kuklaları Scratch uygulamasında çizdim. İlk olarak sahnelerden başladım. Dekor 1 olarak boş gelen sahnenin adını “oyun ” olarak değiştirdim. Dekor/Çizim bölümünden 2. sahneyi ekledim. Arkaplanı siyah yaptım ve metin aracı yardımıyla “Oyun Bitti” yazdım. Bu sahnenin adını da “bitiş” olarak belirledim.
Sonra sırası ile 3 kuklamı oluşturdum. Onları da Kukla/Çizim bölümünü kullanarak yaptım. İlk kuklam için yılanının başı olacakmış gibi yeşil küçük bir kare çizdim ve göz ve dil ekledim. Bu kuklaya “yılan” adını verdim. İkinci kuklam yılanın gövdesini oluşturacak kısım olarak düşündüm. Oyunda bildiğiniz gibi yılan yemleri yedikçe gövdesi uzuyordu. O yüzden Kukla/çizim kısmında sadece yeşil küçük bir kare çizdim ve adını “gövde” olarak belirledim. Son kukla olarak ise yılanın yiyeceği yem için yine küçük bir kare çizdim ve adını “yem ” olarak belirledim. İsterseniz bu kukla için scratch ile gelen diğer kuklalardan da ekleyebilirsiniz.
Şimdi kodlama kısmına geçelim. Bu oyunda sadece skor adında bir değişken belirledim. Arkasından da aşağıdaki kodları ilgili kuklalara sırası ile yazdım.
Projenin kod kısımlarını aşağıdaki basamakları izleyerek yapabilirsiniz.
Bu uygulamanın nasıl yapıldığını öğrenmek için isterseniz videoyu da izleyebilirsiniz.