Scratch İle Kodlama 3.Ders : Haydi Canlanalım
Merhabalar! Scratch uygulamasını tanımaya devam ediyoruz. Geçen dersimizde sizlerle kuklalarımızı hareket ettirmiştik. Bu hafta ise sahne geçişleri ve kuklaların ikizlerini yaparak çoğaltmayı nasıl yapacağımızı öğreneceğiz. Yeni öğreneceğimiz kod bloklarını pekiştirmek için eski öğrendiklerimizi de kullanarak güzel bir animasyon oluşturacağız Haydi o zaman canlanma zamanı ……..
Haydi dersimize başlayalım. Bu haftaki yeni kod bloklarımıza bir göz atalım. Aşağıdaki resmi inceleyerek ne işe yaradıklarını öğrenebilirsiniz.
Bu kod bloklarının detay olarak nasıl kullanıldığını öğrenmek isterseniz aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Kod bloklarının kullanımını pekiştirmek için “Mevsimler” adında bir animasyon oluşturduk. Aşağıda bu animasyonun detaylarını bulabilirsin.
Bu tarz bir animasyon yapacağınız zaman ilk yapmanız gereken bir senaryo belirlemektir. Bu animasyonda 4 mevsimin özelliklerine göre kuklalar eklenerek onlara hareket verildi. Her mevsimde 3 sn. ekranda kalma süresi belirlendi ve animasyon toplam 12 sn. oldu. Senaryoyu belirledikten sonra bu senaryoya uygun kukla ve dekorları hazırlamalısınız. Ben bunun için Canva ve Paint uygulamalarını kullandım. Toplam 4 dekor ve 6 kukla hazırladım. Eğer sizde bu animasyonun aynısını yapmak isterseniz kullandığım dekor ve kuklaları indirebilirsiniz. İndirmek için TIKLAYINIZ.
Dekor ve kuklalarımı belirledikten sonra sıra geldi kodlama kısmına….. Bunun için ilk olarak Scratch uygulamasını açtım. Kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaptım. Oluştur dedim. Bu animasyonda ilk olarak sahnelerimi ekledim. ( 4 tane ) ve aşağıdaki kod sıralamasına göre kuklalarımı ekleyerek kodlarımı yazdım.
Animasyonun nasıl yapıldığını öğrenmek için isterseniz videoyu da izleyebilirsiniz.
Bu haftaki Scratch konularını içeren Scratch Bültenimizi pdf şeklinde indirmek için TIKLAYINIZ.