6. Sınıflar -> 11. Hafta – Scratch’i Keşfediyorum
Scratch’i Keşfediyorum
Merhabalar! Scratch uygulamasını tanımaya devam ediyoruz. Geçen hafta sizlerle kuklalarımızı konuşturmuştuk. Bu hafta ise hareket ettireceğiz. Çok eğleneceğimizden eminim çünkü artık yavaş yavaş değişik animasyonlar yapmaya başlayacağız.
Bildiğiniz gibi dersimizi desteklemesi adına her hafta bir “Scratch Bülteni” çıkarıyoruz. Bu haftanın kod bloklarını anlatan ve bu bloklar yapılabilecek bir animasyonun da anlatıldığı ” Hareket Zamanı ” adlı bültenimizin 2. sayısındaki uygulamaları yaparak konuyu pekiştirebilirsiniz.
Scratch Bültenimizin hepsine sayfa olarak ulaşmak için TIKLAYINIZ.
“Hareket Zamanı” isimli Scratch Bültenimizi indirmek için TIKLAYINIZ.
Bu haftaki yeni kod bloklarını öğrenmeye başlamadan geçen hafta öğrendiğimiz kod bloklarını hatırlamak için ufak bir alıştırma ile başlayalım.
SCRATCH KOMUTLARI GEÇEN HAFTA TEKRAR
Haydi dersimize başlayalım. Bu hafta ilk olarak sizlere kuklaların Scratch ekranında neye göre hareket ettiğinden bahsetmek istiyorum. Scratch ekranı aslında bir koordinat sistemi gibi x ve y adında 2 eksenden oluşuyor. X ekseni ekranı yatay olarak 2’ye ; Y ekseni de dikey olarak 2 ‘ye bölüyor ve ekran 4 bölümden oluşuyor.
Ekranın tam ortasında x ve y 0 ( sıfır ) değerini alıyor. X değeri sağa gittikçe artıyor ve en büyük 240 değerini alıyor. X değeri sola gittikçe ise azalıyor ve en küçük -240 değerini alıyor. Y değeri yukarı gittikçe artıyor ve en büyük 180 değerini alıyor. Y değeri aşağıya gittikçe ise azalıyor ve en küçük -180 değerini alıyor.
Kuklaların ekranda bulundukları yere göre bir x ve bir de y değerleri oluyor. Biz bu x ve y değerlerini değiştirerek onları hareket ettirmiş oluyoruz.
Evet bu hafta öğreneceğimiz kod bloklarına göz atmaya ne dersiniz? Bu hafta kod bloklarımız hareket ağırlıklı bloklardan oluşuyor. Aşağıdaki resmi inceleyerek ne işe yaradıklarını öğrenebilirsiniz.
Bu kod bloklarının detay olarak nasıl kullanıldığını öğrenmek isterseniz aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Kod bloklarının kullanımını pekiştirmek için isterseniz aşağıdaki animasyonu oluşturalım. Animasyonumuzun adı ” Kayak Yapalım”.
Animasyonu göremiyorsanız bilgisayarınıza indirip Scratch uygulamasında açmak için TIKLAYINIZ.
Animasyonu oluştururken izleyeceğiniz basamaklar aşağıdaki gibidir. Animasyonda kullanılan kuklaları ve dekoru Canva ve Paint programlarını kullanarak hazırlandı. Sizler de bu uygulamaları kullanarak kendi kukla ve dekorlarını hazırlayabilirsiniz.
Bu animasyonda kullanılanları indirmek için TIKLAYINIZ.
Animasyonu oluştururken izleyeceğiniz basamaklar :
Animasyonun nasıl yapıldığını öğrenmek için isterseniz videoyu da izleyebilirsiniz.
Bu haftaki Scratch konularını içeren Scratch Bültenimizi pdf şeklinde indirmek için TIKLAYINIZ.
Sevgili meslektaşlarım bu dersin günlük planına Evraklar/Günlük Plan/ 6.Sınıf/2.dönem /11.Hafta kısmından ulaşabilirsiniz. Menüye gitmek için tıklayın.