Scratch İle Kodlama 7.Ders : Sesli Hesap Makinesi
Merhabalar! Bu dersimizde Scratch uygulamasında önceki derslerde öğrendiklerimizi tekrar edebileceğimiz bir uygulamayla sizlerle birlikteyiz. Uygulamamızın adı “Sesli Hesap Makinesi”.
Bu dersimizin anlatımını bulabileceğiniz tane Scratch bülteni hazırladık. Bülteni indirip inceleyebilirsiniz.
“Sesli Sesli Hesap” isimli Scratch Bültenimizi indirmek için TIKLAYINIZ.
Bu dersimizdeki uygulama sırasında hem eski öğrendiklerimizi tekrar etmiş hem de matematiksel operatörlerin kullanımı ve Metinden Sese özelliğinin kullanımını pekiştirmiş olacağız.
İsterseniz ilk olarak uygulamamızı inceleyerek derse başlayalım.
Bu projede 1 sahne ve 2 kukla kullandım. Kullandığım kukla ve sahnelerin aynısını kullanmak isterseniz indirebilirsiniz. İndirmek için TIKLAYINIZ.
Scratch’i açtıktan sonra ilk iş değişkenlerimi belirledim. Bu projede sayı1 , sayı2 , işaret ve sonuç olmak üzere 4 değişken kullandım. Değişkenleri belirledikten sonra sahnemi ekledim. 2 tane kukla kullandım . Robot adlı kuklamı ekledim ilk olarak. Bu kuklanın 5 kostümü vardı bunları da ekledim. Hesap yap isimli kuklamı Scratch’te çizerek oluşturdum ve aşağıdaki kodları sırasıyla yazarak projemi tamamladım.
Projenin kod kısımlarını aşağıdaki basamakları izleyerek yapabilirsiniz.
Animasyonun nasıl yapıldığını öğrenmek için isterseniz videoyu da izleyebilirsiniz.